ERZİNCAN İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İlimizde TIMSS Uygulaması Gerçekleştirildi

İlimizde TIMSS Uygulaması Gerçekleştirildi

İlimizde e-TIMSS 2019 sınavı uygulaması İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Aziz GÜN’ün katılımlarıyla Millî Eğitim Bakanlık temsilcisi Sayın Özlem ÖZTÜRK,  Şube Müdürümüz Sayın Cevat BİNGÖL ve Ölçme Değerlendirme Merkezimizin koordinasyonuyla Hocabey TOKİ Ortaokulu’nda 3 Nisan 2019 tarihinde gerçekleştirildi.

İl Millî Eğitim Müdürü Sayın Aziz GÜN, yaptığı açıklamada, “TIMSS´in öğrencilerin Matematik ve Fen Bilimleri alanlarında kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik bir tarama sınavı olduğunu belirtti. Sınavın dünyadaki en büyük ve kapsamlı uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme çalışması olduğunu ifade eden GÜN, "Sınav, 5´inci ve 8´inci sınıf düzeyindeki öğrencilere uygulanır. ABD Eğitim Bakanlığı, İngiltere Eğitim Araştırma Kuruluşu, Boston College ve katılımcı ülkeler tarafından finansal olarak desteklenmektedir. Sınava giren öğrencilerimize başarılar diliyorum" dedi.

60 ilden seçilen 650 okulun ülkemizi temsil ettiği uygulamada ilimizi il merkezinden Hocabey TOKİ Ortaokulu ile Çayırlı ilçemizden Ziya Gökalp Ortaokulu temsil etti. Dünya genelinde pek çok ülkenin katılımı ile 4 yılda bir gerçekleştirilen uygulama ülkemizde bu yıl ilk defa elektronik sınav şeklinde gerçekleştirildi. İl Millî Eğitim Müdürlüğü Ölçme Değerlendirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen hazırlıklara paralel olarak; uygulama için seçilen okullardaki öğrenciler tabletler üzerinden sınavdaki soruları cevapladılar.

TIMSS NEDİR?

Düzenli olarak 4 yıllık dönemlerde gerçekleştirilen TIMSS Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması 5. ve 8.sınıf düzeyindeki öğrencilerin Matematik ve Fen Bilimleri alanlarında kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik bir tarama araştırmasıdır.

TIMSS UYGULAMASINA NEDEN İHTİYAÇ DUYULMUŞTUR?

TIMSS ile ülkelerin olan mevcut eğitim durumunu ve sorunlarını, güvenilir uluslararası birtakım ölçütlerle belirlemek, dünyaya projeksiyon sunmak ve bu alanlarda eğitim ve öğretimi geliştirmek için ülkelerin eğitim yöntemleri hakkında karşılaştırmalı veri sağlamak amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, uygulamaya katılan ülkelerin ilköğretim okulları 5. ve 8. Sınıflarında okuyan öğrencilerin Matematik ve Fen Bilimleri alanlarındaki mevcut durumlarını saptamak ve bu alanlarda 4 yıl içerisindeki gelişimlerini izlemektir.

ULUSLARARASI SINAVLARDAKİ BAŞARI DÜZEYİNİN ÜLKEMİZ İÇİN ÖNEMİ NEDİR?

Ülkelerin uluslararası platformda gelişmişlik göstergelerinden birisi eğitim düzeyidir. Özellikle TIMSS, PISA, PIRLS gibi uygulamalara katılan ülkelerin performansları dünya ölçeğinde yankı bulmaktadır. Çünkü her ülke bu sınavlarda elde ettiği sıralamayla eğitim sisteminin kalitesini ortaya koymaya çalışmaktadır.

03-04-201903-04-201903-04-201903-04-201903-04-201903-04-201903-04-2019

Fatih Mahallesi 719. Sokak No.28 - (446) 214 16 05 214 20 73

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.