Page 15 - Erasmus
P. 15

İKİ FARKLI KÜLTÜR KOŞULLARINDA
                                                                        BİR ERASMUS + HAREKETLİLİĞİ
                                                                   Viyana, sahip olduğu değerlerin korunarak ya-
                                                               şatıldığı bir şehir… Yıllara meydan okuyan yapıtları,
                                                               tarihi hafızaya önemli bir kaynak sağlamış olan
                                                               müzecilik geleneği, doğal güzellikleri ile güçlü tarihi
                                                               ve kültürel dokuya sahip bir şehir...
                                                                   Yolculuğun heyecanı benim için böyle bir
                                                               projeye başvuru yapma aşamasında başlamıştı .
                                                               Daha öncelerinde de gezmek için gitmiş olduğum
                                                               Avrupa’ya şimdi mesleğim açısından gözlem yapmak
                                                               üzere gitme hedefindeydim ve bu bana tüm
                                                               detayları düşünerek ciddiyetle bir başvuru yapmamı
                                                               sağladı. Ve nihayetinde bu proje başvurumun kabul
                                                               görmüş   olmasıyla  onure  oldum.  Sonrasında
                                                               beklenmedik bazı pürüzleri de aşarak bu yolculuğa
                                                               çıktım.
                                                                   Donanımlı ve iletişime açık rehberlerimizle
                                                               Viyana şehir merkezi, üç okul, iki müze ve sarayları
                                                               ziyaret etme imkanımız oldu. Özellikle okulları
                                                               ziyaret etmiş olmamız, kendi eğitim süreçlerimiz ve
                                                               şartlarımızla karşılaştırma yapma olanağı sağladığını
                                                               düşünüyorum. Öncelikle bizde meslek yüksek okulu-
                    nun karşılığı olan Padagogische Hochschule Wine okulunda robotik kodlama ile bilgilendirici ve uygulama
                    imkanı da bulduğumuz bir eğitim aldık. Avrupa’nın en büyük teknik okulu olan Höhere Technische
                    Bundeslehr Und Versuchsanstalt ziyaret ettik ve burada okul başkanlık görevini sürdüren bir Türk öğrenci
                    ve diğer Türk öğrenciler bizlere rehberlik etti. Son olarak 1700’lü yıllarda kurulan,bünyesinde ilkokul,
                    ortaokul ve lise öğrencilerinin olduğu bir okul ziyaretimiz oldu.
                         Yaşam boyu öğrenmenin bir göstergesi olarak, hedef, emek ve gayretin bazen zor da olsa bir değere
                    dönüştüğünü gözlemledim. Erasmusun sağladığı imkanlar dahilinde Avrupa’daki eğitim şeklini ve
                    yöntemini kısmen de olsa izleme imkanı bulduk. İnsanlığın evrensel reaksiyonlarını, öğrencilerin muzip
                    reflekslerinin nasıl da benzer olduğunu görmek bana global dünyanın benzerliğini gösterdi ve bu da eğitim
                    sisteminin, dilersek ortak hedeflere ve çıktılara taşıyabileceğimizi düşündürdü. Açıkçası ziyaret ettiğimiz
                    okullardaki en dikkatimi çeken durum, Türkiye’deki eğitim sisteminde çok fazla yer vermeye el verişli
                    olmayan yaparak, yaşayarak öğrenme modeli oldu. Ziyaret ettiğimiz okulların akademik başarılarından da
                    kaynaklı olabileceğini düşündüğüm çok ciddi iç disiplinli öğrenciler gözlemledim. Öğretmenlerin sınıf ve
                    okul ortamında daha rahat ve özgür tutumlarının , öğrencilerin otokontrol geliştirmelerine imkan
                    sağladığını düşündürdü. Bu durumun aile, toplum kuralları, ceza gibi dinamiklerden kaynaklanmış olduğu
                    gerçeği göz ardı edilmeden yapılacak bir analizin bu verimli eğitimin kendi kültürel olgularımızın
                    entagrasyonu mümkün kılacağı aşikardır. Hareketliliğe katılmak aynı zamanda iş birliğiyle hareket etme,
                    grup kültürü açısından da pratiklik kazandırdı.Yabancı olduğumuz bir ülke ve kültüre uyum sağlamanın ne
                    kadar keyifli fakat bir o kadar da zor olduğunu gösterdi.
                                                                                          Ayşe SEÇKİN KEVSER
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20