Page 6 - Erasmus
P. 6
Erasmus+ Okul Eğitimi hareketliliğine katılma sebebim yurtdışındaki iyi uygulamaları, örnekleri
görmek, kendi yeterliliklerimi geliştirmek, yeni insanlarla tanışmak, mesleki gelişimime katkıda bulunmak ve
dil becerimi geliştirmekti. Nitekim hareketlilik öncesinde yapılan bilgilendirmeler, hareketliliğin aşamaları,
yapacağımız iş ve işlemler hepsi çok güzel planlanmıştı. Hareketlilik esnasında yine bu planlamaya uygun
davranıldığı için süreci çok kolay ve eğlenceli bir şekilde tamamladık. Hareketliliğin bitiminde de kazanılan
arkadaşlıklar ve yaşanmışlıklarla heybemiz dolu bir şekilde hareketliliği tamamlamış olduk. Oyun tabanlı
öğrenme ve oyunlaştırma konulu eğitimimizin her adımında etkinliklere aktif katılım sağlayarak, yaparak ve
yaşayarak öğrendim. Ülkemizdeki uygulamalarla yurt dışındaki uygulamaların karşılaştırmasını yapma
fırsatım oldu. Okullardaki fiziksel mekan anlamında ülkemiz daha iyiyken, içerik anlamında farklılıklar
olduğunu gözlemledim. Bu içeriklerin bazılarının ülkemizde uygulanabilir olduğunu bazılarının ise kültürel
yapı ve değerlerimize uygun olmadığını ve ülkemiz de uygulanamayacağını gözlemledim. Hareketliliğe
katılmadan önce dil problemi yaşayacağım anlamında korkularım vardı; eğitim süresince İngilizce verilen
eğitimleri büyük oranda anladığımı fakat konuşurken tedirginlik yaşadığımı gözlemledim. Dil konusundaki
eksikliğimin (eksikliklerimizin) pratik yapmamaktan kaynaklandığını düşünüyorum. Bunun dışında grup
içerisinde bulunan İngilizce öğretmenleri sayesinde eğitim daha da kolaylaşmış oldu. Gün içerisinde yapılan
geziler de yine öğretmenlerimizin yanımızda oluşu güven oluşturdu. İlk gün yaşadığımız bir takım
tedirginlikler ( şehri ve insanları tanımama) daha sonraki günlerde yerini eğlenerek öğrenmeye ve şehri
keşfetmeye bıraktı. Oyun tabanlı öğrenme ve oyunlaştırma etkinlikleri, Web2 tabanlı sınıflarda
uygulayabileceğimiz oyunlar, Legolarla oyunlar hazırlama gibi birçok farklı alanda eğitim aldık. Yurtdışındaki
yeni teknik ve gelişimlerin takip edilebilme, yenilikçi bakış açısı geliştirme, birlikte hareket edebilme, ekip
ruhunun gelişmesi anlamında birçok tecrübe kazandım. Bu hareketliliğe sadece bir kursa katılmak ve o
kursta edindiği bilgilerle mesleki deneyimini artırmak ya da mesleki niteliğini artırmak olarak bakmamak
lazım. Her anlamda öğretmenlerin çok yönlü gelişimini sağlıyor.
İpek KOÇ

