Page 15 - 2024 Erasmus Okul Eğitimi Kitapçığı
P. 15
19-25 Ocak 2025 tarihleri arasında Prag şehrinde gerçekleşen KA121 Erasmus+ İşbaşı İzlem
Hareketliliği kapsamında eğitim süreçlerini yerinde gözlemleme ve farklı uygulamaları tanıma fırsatı
buldum.
Bu hareketlilik sayesinde Avrupa’daki eğitim sisteminde kullanılan öğretim yöntem ve
tekniklerini yakından gördüm. Derslerde öğrenci merkezli eğitim metotlarının yanında ülkemizdeki
Fatih Projesine benzeyen ancak donanımsal olarak ülkemizdeki projenin gerisinde olduğunu
düşündüğüm teknolojinin de kullanıldığı eğitim süreçlerini takip ettim.
Prag’da eğitim kurumlarındaki iş disiplini ve öğretmen-okul idaresi ilişkisinin oldukça güçlü
olduğunu gözledim. Okul müdürünün kurum üzerindeki tasarrufları onu kurumda oldukça güçlü
yapmaktadır. Ayrıca yerel yönetimlerin okullara bütçe ayırmaları ve okul müdürünün yerel
yönetimlere karşı da sorumlu olması farklı bir detaydı.
Prag, köklü tarihiyle UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alan bir şehirdir. Charles Köprüsü,
Astronomik Saat, Eski Şehir Meydanı ve Prag Kalesi gibi yapılar, şehrin kültürel mirasının
simgelerindendir. Orta Çağ’dan günümüze kadar korunmuş mimarisiyle Prag hem sanat hem de
bilim alanında Avrupa’nın önemli merkezlerinden biri olmuştur. Bu tarihi dokuyu yerinde görmek,
farklı bir kültürel bakış açısı kazandırarak eğitim hareketliliğimizi daha da anlamlı kılmıştır.
Dikkatimizi çeken bize göre bazı özel durumlar şunlardı:
• Ülkemizdekine benzeyen teknoloji destekli sınıf içi uygulamalar (etkileşimli tahta yerine
projeksiyon cihazları kullanılıyor)
• Öğrencilerin okul binası içerisinde ayakkabıyla değil terlik benzeri şeyler giymeleri
• Öğrencilerin teneffüs saatlerini okul binasının içerisinde geçirmeleri
• Öğrencilerin sportif becerilerini geliştiren ders ortamları ve etkinliklerin uzmanlar tarafından
verilmesi

