Page 43 - 2024 Erasmus Okul Eğitimi Kitapçığı
P. 43

İtalya’nın Rimini şehrinde katıldığım işbaşı gözlem faaliyeti kapsamında farklı bir okul yapısını
                   ve eğitim anlayışını yakından inceleme fırsatı buldum. Gözlemlerim sırasında, özel gereksinimli
                   bireylerin normal gelişim gösteren öğrencilerle aynı sınıflarda eğitim görmeleri beni çok etkiledi. Bu
                   öğrenciler için ayrıca görevlendirilen özel öğretmenler sayesinde, bireysel farklılıkların dikkate
                   alındığı kapsayıcı bir eğitim anlayışı ortaya konuyordu. Bu uygulamanın hem öğrencilerin sosyal
                   uyumuna hem de akranlarıyla birlikte gelişim göstermelerine büyük katkı sağladığını gözlemledim.
                       Dikkatimi çeken bir diğer nokta, öğrencilerin 2. sınıfa kadar yalnızca büyük harflerle yazmayı
                   öğrenmeleriydi. Bu yöntem, çocukların yazı yazmayı daha kolay ve anlaşılır bir şekilde
                   öğrenmelerine yönelik farklı bir yaklaşım olarak ilgimi çekti.
                       Okulda teknoloji kullanımı ülkemizdeki uygulamalara göre daha geri planda kalıyordu. Buna
                   rağmen, öğrencilerin derse katılımının ve öğretmen-öğrenci etkileşiminin güçlü olduğunu
                   gözlemledim. Fiziki koşullar bakımından ise okulun oldukça donanımlı ve öğrencilerin ihtiyaçlarına
                   göre tasarlanmış olması dikkat çekiciydi. Özellikle öğrenme ortamlarının ferahlığı, materyallerin
                   erişilebilirliği ve mekânsal düzenlemeler ülkemiz için örnek alınabilecek nitelikteydi.
                       Bu gözlemler, mesleki açıdan bana kapsayıcı eğitim uygulamaları, farklı öğretim yöntemleri ve
                   okul tasarımının eğitime etkisi konusunda yeni bakış açıları kazandırdı. Edindiğim deneyimleri kendi
                   sınıfımda uygulamaya ve meslektaşlarımla paylaşmaya büyük önem veriyorum.
                                                                                            Hatice  KARABİNA
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48