Page 62 - 2024 Erasmus Mesleki Eğitim Kitapçığı
P. 62
Ülkemizde Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülmekte olan Erasmus+ programı; Avrupa Birliği
tarafından eğitim, öğretim, gençlik ve spor alanlarında uygulanan hibe programıdır. Program farklı
eylemler üzerinden yürütülmektedir. Erasmus+ programının, Bireylerin Öğrenme Hareketliliği Ana
Eylemi (Key action 1, KA1) kapsamında, Erzincan Mesleki Eğitim Merkezi Harita Kadastro Alanı
öğretmeni olarak (Muhammet YAVUZ), İsveç, Linköping’ te bulunan Klara Teoretiska Gymnasium
isimli okula gönderildik.
İşbaşı gözlem sürecinde ev sahibi okulun Erasmus+ projeleri tanıtıldı. Gittiğimiz okulda eğitim
sistemi ve okulun tarihçesi anlatıldı. Derslerin proje odaklı işlendiği ve derslerde çevre dostu
materyaller kullanıldığı, öğrencilerin de bu yönde bilinçlendirildiği ve okulda öğrencilerin tablet ve
teknolojinin aktif ve her derste kullandığı ve bu sayede de kağıt kullanımının en aza indirgendiği
görüldü. Özel gereksinimli çocuklar için, Türkiye’deki sisteme benzer bir sistem yürütüldüğü görüldü.
Öğretmenlerin öğrencilere derste sunum yapması için çalışma örneği verdiği ve ertesi günü
öğrencilerin o konu üzerinde tek tek sunum yaptıkları öğrencilerin kendilerini çok iyi ifade edebildiğini
açıkça gözlemledim. Okuldaki öğretmenin ve öğrencilerin de erasmus programı ile Türkiye ziyareti
yaptığını öğrendik. Bu sayede erasmus projelerinin uluslararası anlamda ne kadar önemli olduğunu
gözlemlemiş olduk.
İsveç’te 7 gün kalarak projenin tüm süreçlerini başarılı bir şekilde gerçekleştirdik. Ülkemize
döndüğümüzde İsveç’te kendi izlenimimiz çerçevesinde sektörlerin talepleri doğrultusunda ulusal ve
uluslararası mesleki yeterliliği ile kabul gören nitelikli iş gücünün yetiştirilmesi için gerekli yol gösterici
girişimlere yönelik çalışmalara başladık.
Muhammet YAVUZ

