Page 62 - 2024 Erasmus Mesleki Eğitim Kitapçığı
P. 62

Ülkemizde Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülmekte olan Erasmus+ programı; Avrupa Birliği
                  tarafından eğitim, öğretim, gençlik ve spor alanlarında uygulanan hibe programıdır. Program farklı
                  eylemler üzerinden yürütülmektedir. Erasmus+ programının, Bireylerin Öğrenme Hareketliliği Ana
                  Eylemi (Key action 1, KA1) kapsamında, Erzincan Mesleki Eğitim Merkezi Harita Kadastro Alanı
                  öğretmeni olarak (Muhammet YAVUZ), İsveç, Linköping’ te bulunan Klara Teoretiska Gymnasium
                  isimli okula gönderildik.
                      İşbaşı gözlem sürecinde ev sahibi okulun Erasmus+ projeleri tanıtıldı. Gittiğimiz okulda eğitim
                  sistemi ve okulun tarihçesi anlatıldı. Derslerin proje odaklı işlendiği ve derslerde çevre dostu
                  materyaller kullanıldığı, öğrencilerin de bu yönde bilinçlendirildiği ve okulda öğrencilerin tablet ve
                  teknolojinin aktif ve her derste kullandığı ve bu sayede de kağıt kullanımının en aza indirgendiği
                  görüldü. Özel gereksinimli çocuklar için, Türkiye’deki sisteme benzer bir sistem yürütüldüğü görüldü.
                  Öğretmenlerin öğrencilere derste sunum yapması için çalışma örneği verdiği ve ertesi günü
                  öğrencilerin o konu üzerinde tek tek sunum yaptıkları öğrencilerin kendilerini çok iyi ifade edebildiğini
                  açıkça gözlemledim. Okuldaki öğretmenin ve öğrencilerin de erasmus programı ile Türkiye ziyareti
                  yaptığını öğrendik. Bu sayede erasmus projelerinin uluslararası anlamda ne kadar önemli olduğunu
                  gözlemlemiş olduk.
                      İsveç’te 7 gün kalarak projenin tüm süreçlerini başarılı bir şekilde gerçekleştirdik. Ülkemize
                  döndüğümüzde İsveç’te kendi izlenimimiz çerçevesinde sektörlerin talepleri doğrultusunda ulusal ve
                  uluslararası mesleki yeterliliği ile kabul gören nitelikli iş gücünün yetiştirilmesi için gerekli yol gösterici
                  girişimlere yönelik çalışmalara başladık.
                                                                                            Muhammet YAVUZ
   57   58   59   60   61   62   63   64