Page 58 - 2024 Erasmus Mesleki Eğitim Kitapçığı
P. 58
2025 Yılı mayıs ayında gerçekleştirdiğimiz Erasmus Mesleki Eğitim iş başı gözlem hareketliliğinde
İsveç’in Linköping şehrinde Klara Teoretisika Eğitim kurumunda gerçekleştirdiğimiz beş günlük gözlem
sonucunda Türkiye ve İsveç için kıyaslama, Eksik yönlerimiz, fazla yönlerimiz yanı sıra bulunduğum
eğitim kurumunda yeni yaklaşımlar sergilememde önemli faydalar sağladı.
Eğitim binaları fiziki anlamda baktığımızda aynı fiziki koşullar mevcut iken eğitim kurumu
bahçelerinde toplu sosyal alanların yanı sıra ili veya dört kişi ile oyunlar oynanacak spor
demirbaşlarının bahçelerde daha iyi organize edildiği görüldü. Türkiye uygulamasına ek olarak 9-10-
11- ve 12 sınıf öğrenci katları arasında geçişin koordinatör tarafından sağlandığı yani geçiş kapılarının
kilitli olması akran baskısını azaltmada iyi bir model olarak ön plana çıkmaktadır.
Eğitim planları bizde olduğu gibi merkezi hükümet tarafından belirlenmekte ve ders
sınavlarının 1. ve 2. dönemde birer tanesi merkezi hükümet tarafından ortak yapılarak genel bir
değerleme verisi oluşturulmakta yıl sonu geçme sınavları da merkezi olarak yapılmaktadır.
Bina temizliği ve alanların düzenlemesinde ülkemizle aynı seviyede olmasına rağmen
öğrencilerin çam kırma, kapı kolu kırma gibi davranış biçimlerinin mevcut olduğu görüldü. Atölye
ortamlarında makine teçhizatın teknolojik yenilik olarak ülkemizin gerisinde olduğu görüldü.
Ders defteri ve kitabı yerine öğrenciler bireysel olarak laptop kullanıyor ve sınıf ve ders
öğretmenleri ağ üzerinden tüm ödev, performans ve iletişimi bunun üzerinden sağlıyor bu durum
zaman ve öğrenme sürecini pozitif olarak yansımaktadır.

