Page 54 - 2024 Erasmus Mesleki Eğitim Kitapçığı
P. 54

Eğitimde kaliteyi artırmanın en etkili yollarından biri, farklı eğitim sistemlerini yerinde
                  gözlemleyerek iyi uygulamaları kendi kurum kültürümüze entegre etmektir. Bu anlayışla, Erasmus+
                  Mesleki Eğitim Akreditasyonu kapsamında yürüttüğümüz işbaşı izleme (job shadowing)
                  faaliyetlerinden biri olarak 2024-2025 eğitim öğretim yılında İtalya’da bir hafta süren bir program
                  gerçekleştirdik.
                      Bir okul yöneticisi olarak bu faaliyet, yalnızca ders içi uygulamaları değil; aynı zamanda okul
                  yönetimi, organizasyon yapısı, sektörle iş birliği ve öğrenci merkezli yaklaşım gibi pek çok farklı alanda
                  kıymetli gözlemler yapmamı sağladı. İtalya’daki mesleki ve teknik eğitim kurumlarının, öğrencilerini iş
                  gücü piyasasına hazırlama konusundaki disiplinli ve sistemli yapıları dikkat çekiciydi.
                      Özellikle okul-sanayi iş birliklerinin somut çıktılarla desteklenmesi, mezuniyet sonrası istihdam
                  olanaklarının takibi ve öğrencilerin kariyer planlamasına yönelik danışmanlık hizmetleri, mesleki
                  eğitimin sadece teorik değil, aynı zamanda yaşamla iç içe bir süreç olduğunu bir kez daha ortaya
                  koydu.
                      İdari açıdan ise okul yöneticilerinin öğretmenlerle kurduğu iletişim, karar alma süreçlerine
                  öğretmenlerin ve öğrencilerin dahil edilmesi, kurum içi şeffaflık ve ortak aklın esas alınması gibi
                  uygulamalar, bizim açımızdan önemli kazanımlar sağladı.
                      Bu ziyaretin ardından, okulumuzda da benzer bir gelişim kültürünü yerleştirmek,
                  öğretmenlerimizle birlikte vizyonumuzu geliştirmek adına planlamalarımıza başladık. Süreç boyunca
                  elde edilen deneyimlerin, sadece bireysel değil kurumsal bir dönüşüm sağlayacağına inanıyoruz.
                      Erasmus+ projeleri, mesleki eğitimin uluslararasılaşması adına büyük fırsatlar sunmaktadır. Bu
                  fırsatları hem öğrencilerimizin hem de öğretmenlerimizin yararına etkin şekilde kullanmak, biz okul
                  yöneticilerinin temel sorumlulukları arasında yer almalıdır.
                      Bu değerli sürecin gerçekleşmesine katkı sunan tüm paydaşlara teşekkür eder, önümüzdeki
                  dönemlerde daha fazla öğretmen ve öğrenciye bu tür uluslararası deneyimlerin kazandırılması
                  temennisiyle saygılarımı sunarım.

                                                                                               Gökmen GÜLER
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59