Page 52 - 2024 Erasmus Mesleki Eğitim Kitapçığı
P. 52

Eğitim, sadece sınıf ortamında ya da ders kitaplarında gerçekleşen bir süreç değil. Gerçek
                  öğrenme, farklı bakış açılarıyla tanışıldığında, sınırların ötesinde yeni sistemlerle karşılaşıldığında ve
                  farklı kültürlerle etkileşim kurulduğunda başlıyor. İşte bu anlayışla, Erasmus+ Mesleki Eğitim
                  Akreditasyonu kapsamında, İtalya’da bir meslek okulunda gerçekleştirdiğimiz bir haftalık işbaşı
                  izleme faaliyeti, biz öğretmenler için hem mesleki hem kişisel anlamda çok değerli bir deneyime
                  dönüştü.
                      İtalya’daki okulun kapısından içeri ilk adımımızı attığımız andan itibaren; öğrencilerin öğrenmeye
                  olan ilgisi, öğretmenlerin rehberlik rolleri, atölyelerin gerçek iş dünyasıyla olan bağı bizi fazlasıyla
                  etkiledi. Günlük ders akışlarının sade ama etkili bir yapıda olması, teoriyle pratiğin dengeli bir biçimde
                  sunulması dikkat çekiciydi.
                      Ziyaretimiz boyunca çeşitli sınıf ve atölyelerde yapılan uygulamalara gözlemci olarak katıldık.
                  Özellikle öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerinde daha fazla söz sahibi olması, proje tabanlı
                  çalışmalarla desteklenen bir eğitim modeli sunulması, bizlere mesleki eğitimde yenilikçi yaklaşımın ne
                  kadar önemli olduğunu bir kez daha gösterdi.
                      İşbaşı izleme süreci boyunca sadece eğitim uygulamalarını değil; aynı zamanda meslek
                  öğretmenlerinin mesleklerine duyduğu tutkuyu, öğrencilerle kurdukları güçlü iletişimi ve okuldaki
                  takım ruhunu da gözlemleme fırsatımız oldu. Bu yönüyle program, bizim için yalnızca bir gözlem değil,
                  aynı zamanda bir ilham kaynağıydı.
                      Faaliyet sonunda, döndüğümüzde okulumuzda yapılabilecek iyileştirmeleri, yeni fikirleri ve örnek
                  uygulamaları  değerlendirmek  üzere  çeşitli  paylaşımlarda  bulunduk.  Bu  tür  uluslararası
                  hareketliliklerin, öğretmenler olarak bizlerin gelişiminde büyük katkı sağladığına inanıyoruz.
                      İtalya’da geçirdiğimiz bu bir hafta, bizlere şunu net bir şekilde gösterdi: Mesleki eğitim, evrensel
                  bir dil. Ve bu dili ne kadar çok yerden duyarsak, o kadar güçlü konuşuruz.



                                                                                            Mustafa KARAKAŞ
                                                                                     Mesleki Eğitim Öğretmeni
                                                                               Erasmus+ İşbaşı İzleme Katılımcısı
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57