Page 51 - 2024 Erasmus Mesleki Eğitim Kitapçığı
P. 51
Avrupa’da mesleki eğitimi yerinde gözlemlemek, farklı ülkelerdeki iyi uygulamaları tanımak ve
mesleki gelişimimize katkı sağlamak amacıyla Erasmus+ Mesleki Eğitim Akreditasyonu kapsamında
2024-2025 eğitim öğretim yılında İtalya’da bir hafta süren iş başı izleme (job shadowing) faaliyeti
gerçekleştirdik.
Bir meslek lisesi öğretmeni olarak bu deneyim, hem mesleki anlamda bakış açımı genişletti
hem de Avrupa’daki mesleki eğitim sistemine dair önemli farkındalıklar kazanmama vesile oldu.
İtalya’da ziyaret ettiğimiz okulda öğretmenlerin ders işleme yöntemleri, öğrencilerle iletişim biçimleri,
atölye uygulamaları ve okul-sanayi iş birliği oldukça dikkat çekiciydi. Özellikle uygulamalı eğitimin,
sektörle iç içe yürütülmesi ve öğrencilerin gerçek iş ortamlarında deneyim kazanmasının sağlanması
bizler için ilham verici oldu.
Hafta boyunca farklı branşlardan öğretmenlerle yapılan görüşmeler, sınıf içi gözlemler, atölye
ziyaretleri ve idari süreçlere dair bilgi alışverişi, ülkemizde uygulayabileceğimiz yeni yöntemler
geliştirmemiz için önemli fırsatlar sundu. Ayrıca, dijital araçların eğitimde etkin bir şekilde
kullanılmasına yönelik uygulamaları gözlemleme şansı bulduk.
Bu tür uluslararası hareketlilik faaliyetlerinin, sadece bireysel mesleki gelişimimize değil,
kurum kültürümüzün zenginleşmesine, öğrencilerimize sunulan eğitimin kalitesinin artmasına ve
okulumuzun Avrupa boyutunun güçlenmesine katkı sağladığına inanıyorum.
Erasmus+ programı sayesinde edindiğimiz bu değerli deneyimi, okulumuzda gerçekleştireceğimiz
öğretmen paylaşımları, seminerler ve öğrenci bilgilendirme toplantılarıyla yaygınlaştırmayı ve
sürdürülebilir hale getirmeyi hedefliyoruz.
Bu sürecin gerçekleşmesinde emeği geçen okul yönetimimize, proje koordinatörlerimize ve
İtalya’daki ev sahibi kuruma teşekkür eder, mesleki eğitim alanında bu tür uluslararası deneyimlerin
artarak devam etmesini temenni ederim.
Ferhat İslamoğlu
Meslek Lisesi Öğretmeni
Erasmus+ İş Başı İzleme Katılımcısı

